Opleiding moderatie & conversatie voor webcare medewerkers

Het webcare team wil zich verder professionaliseren op gebied van community management. De kwaliteit van contact mag worden verhoogd om zo de merkbelofte van de organisatie beter te kunnen laden.

Ook is de ambitie het conversatiepotentieel verder uit te diepen. In plaats van zuiver reactief is het van belang dat webcare medewerkers leren modereren en door te pakken op de inhoud van de conversatie en de relatie met de (potentiële) klant.

Leerdoelen training webcare:

  • De stap maken van reageren naar modereren
  • Verhogen van de creativiteit aan de hand van variatie in antwoorden en woordkeuze
  • Verbeteren van gesprekken online, de zogenaamde ‘conversatie skill’
  • Verhogen van empathisch vermogen
  • Inzicht in community building, hoe je dit bedrijfsmatig kan inzetten en waarom de organisatie voor dit middel heeft gekozen.

Meer weten over onze opleiding moderatie & conversatie voor webcare medewerkers? Neem contact op.

Dagdeel I • MODERATIE

Van reageren naar modereren

  • Wat is de aanleiding van deze leergang
  • Wat is moderatie
  • Hoe kun je variatie aanbrengen in antwoorden en woordkeuze
  • Hoe kan je anders naar een vraag of opmerking kijken

Dagdeel II • CONVERSATIE

Conversatie skills

  • Hoe houd je een online gesprek gaande
  • Hoe herken je de vraag achter de vraag
  • Hoe toon je interesse
  • Aanvoelen wanneer je grappig kunt/mag zijn
  • Wat kun je over jezelf delen waar je je prettig bij voelt
  • Hoe zorg je dat je zo persoonlijk mogelijk reageert
  • Hoe volg je op

Data:

  • 14 en 18 maart
  • 16 en 23 mei

 

Locatie:

  • Nijverheidsweg 16, Utrecht (Campus Werkspoor)

Investering:

  • €1800 (ex BTW) per deelnemer